BLIV EN DEL AF TEAMET PÅ

OASEHØJSKOLEN

Oasehøjskolen_RAISFOTO_2021_054.jpg

Højskolelærer med teologisk baggrund

På Oasehøjskolen ønsker vi, at eleverne tager nye skridt i deres tro, og finder et godt åndeligt ståsted. Vi søger en højskolelærer med teologisk baggrund til en nyoprettet stilling, der vil arbejde med på det. Hvis du kan formidle den kristne tro og praksis reelt og i øjenhøjde, give plads og medspil til at tumle med livets store spørgsmål, og brænder for at være sammen med unge, er det helt sikkert dig, vi gerne vil høre fra!

 

Vi er en ny kristen højskole, og tilbyder et alsidigt arbejde med herlige elever og iderige kollegaer.

Ansvarsområder 

01

Du skal lede profilfaget SCRIPTURE med undervisning minimum en hel dag om ugen. 

02

Profilfaget kombinerer klassisk bibelundervisng med praktisk applikation af bibelen på elevernes egne liv.

03

Lede og planlægge profilfagsturen med SCRIPTURE. 

Du skal lede profilfaget ”Scripture” med undervisning minimum en hel dag om ugen. Profilfaget kombinerer klassisk bibelundervisning med praktisk applikation af bibelen på elevernes liv gennem elevstyrede projekter, besøg hos kirkelige aktiviteter og engagement i bevægelser, der omsætter evangeliet i handling.

 

Bibelundervisningen kan tage udgangspunkt i et af evangelierne - med solidt fundament i den lutherske lære - og foregå gennem drøftelser og samtaler om, hvordan teksterne kan anvendes i elevernes egne liv. Du inspirerer eleverne til at foretage sociale eksperimenter sammen på skolen, for at opleve hvordan bibelens ord i et kristent fællesskab kan blive praktisk anvendeligt.

 

 

Du skal også koordinere og evt. undervise i skolens Tro og Liv fag. Det er basisfag for alle elever, hvor gæstelærere sammen med dig står for undervisningen.

 

Du deltager i skolens liv og elevfællesskab gennem vagter og andre aktiviteter. Det er her, du får glæden af at være sammen med de unge.

 

 

Du kan også undervise i valgfag og andre fag efter evne.

 

Vi forestiller os, at du er uddannet teolog, og har erfaring med undervisning i bibelske temaer. Du har erfaring med at omsætte evangeliet til praksis gennem socialt arbejde, kampagner, engagement i klynge / smågrupper eller lignende. Du evner at møde de unge i øjenhøjde og give rum for at tumle med store spørgsmål, samtidig med at du kan pege klart på Jesus i overensstemmelse med skolens værdigrundlag. Du giver plads til forskellighed, og ønsker, at de unge kommer et godt sted hen i deres trosvandring.

 

Vi tilbyder en stilling på en ny himmelstræbende kristen højskole, med rige muligheder for at præge skolens dagligdag og fremtid. Løn og ansættelsesvilkår ifølge højskoleloven fra 1. august.

Ansættelsesgraden afhænger af mængden af opgaver kandidaten løfter, men vil være mellem 40 – 75%.

Ring eller skriv til forstander Jakob Swartz for at høre mere: 25997070, jakob@oasehøjskolen.dk

Send din ansøgning til info@oasehøjskolen.dk senest den 8. maj. Samtaler den 16-17. maj.

Ledelse af SCRIPTURE

Koordination og undervisning

01

Du skal invitere og koordinere med timelærere og gæsteundervisere i relaterede fag som besøgsvenner, bibelfortællinger og bibelnøglen for at sikre kontinuitet i fagene.

02

Du skal bidrage til skolens undervisning i Tro og Liv fagene, samt ledelse af cellegrupper ved som minimum at ”tænke med” om fagenes udformning, og muligvis at undervise / lede dem selv.

Mulige arbejdsopgaver

01

Undervise i relaterede fag så som Livsmestring eller andre valgfag, som skolen vælger at tilbyde alt efter evne.

02

Deltage i skolens udlandstur.

03

Undervise på højskolens korte kurser.

Oasehøjskolen_RAISFOTO_2021_020.jpg
Oasehøjskolen_RAISFOTO_2021_056.jpg

Jobbeskrivelse

Højskolelærer med ansvar for profilfaget Scripture.

 

Ansvarsområder

Essentielt:

- Lede profilfaget Scripture med undervisning minimum en hel dag om ugen. Profilfaget skal kombinere klassisk bibelundervisning med praktisk applikation af bibelen på elevernes liv gennem elevstyrede projekter, besøg hos kirkelige aktiviteter, og engagement i bevægelser der omsætter evangeliet i handling. Bibelundervisningen kan tage udgangspunkt i et af evangelierne, og med solidt fundament i den lutherske lære om frelse ved tro alene, arbejde med bibelske begreber som efterfølgelse, forvalterskab og retfærdighed ind i elevernes egne liv. Undervisningen skal gennem drøftelser og samtaler anvendes i elevernes egne liv, og de opfordres til at foretage sociale eksperimenter sammen på skolen, for at opleve hvordan bibelens ord i et kristent fællesskab kan blive praktisk anvendeligt.

- Invitere og koordinere med timelærere og gæsteundervisere i relaterede fag så som besøgsvenner, bibelfortællinger, bibelnøglen, for at sikre kontinuitet i fagene.

- Bidrage til skolens undervisning Tro og Liv fagene samt ledelse af cellegrupper ved som minimum at ”tænke med” om fagenes udformning, og muligvis at undervise / lede dem selv.

- Deltage i skolens aftenvagter og elevfællesskab, samt være kontaktlærer for en cellegruppe, og have samtaler og dele liv med eleverne.

 

- Lede profilfagstur med elever, der giver input og oplevelser til faget.

 

Muligt:

 

- Undervise i relaterede fag så som Livsmestring, eller andre valgfag som skolen vælger at tilbyde, alt efter evne.

- Være bindeled i faget Tro og Liv, hvor gæstelærere hver uge underviser i deres specialitet. Derved kan læreren undervise i fire uger á 2-3 halve dage for at afrunde forløb og introducere nye forløb.

- Deltage i skolens udlandstur.

- Undervise på højskolens korte kurser.

Ansættelse:

Ansættelsesgraden afhænger af mængden af opgaver kandidaten løfter, men vil være mellem 40 – 75%. Lønnen følger FFDs lønregulativ for højskolelærere.

Ansættelse med start august 2022.

Mulighed for at bo på skolen deltid / heltid.

 

 

Profil:

- Uddannelse i teologi.

- Erfaring med undervisning i bibelske temaer.

- Kan vise aktivt engagement i sociale problemstillinger som optager unge i dag.

- Erfaring med at omsætte evangeliet til praksis gennem socialt arbejde, kampagner, engagement i klynge / smågrupper eller lignende.

- Evne til at møde de unge i øjenhøjde, og give rum for at tumle med store spørgsmål, samtidig med at pege klart på Jesus i overenstemmelse med skolens værdigrundlag.

- Evne til at relatere til eleverne og vandre med dem på deres tros og livsrejse mens de er på skolen.

befunky_layer.png
Oasehøjskolen_RAISFOTO_2021_003.jpg
befunky_layer.png